Z radością informujemy, że w naszej szkole działa system do przeciwdziałania i monitorowania przemocy rówieśniczej RESQL, który realizuje Standardy Ochrony Małoletnich.
Chcemy, aby każdy w naszej szkole czuł się bezpiecznie, dlatego postanowiliśmy wdrożyć narzędzie, które zapewni uczniom i uczennicom możliwość anonimowego zgłaszania niepokojących ich sytuacji. Dodatkowo w szkole zostali wyznaczeni i przeszkoleni interwentki, którzy będą komunikować się z uczennicami/uczniami, za pomocą aplikacji, a następnie podejmować odpowiednie kroki mające na celu pomoc w rozwiązaniu zgłoszonego problemu.
W przypadku bullyingu* — przemocy rówieśniczej kluczową rolę odgrywa profilaktyka i dobra współpraca społeczności szkolnej. W ramach projektu wychowawcy otrzymali zestaw lekcji profilaktycznych na temat dynamiki klasy i przemocy rówieśniczej, które będą prowadzone w ramach zajęć wychowawczych.
Bullying to realny problem wielu uczniów i uczennic w szkołach na całym świecie. Chcemy uczyć dzieci i młodzież wzajemnej troski
i reagowania w bezpieczny sposób na przemoc, ponieważ jej konsekwencje są poważne dla wszystkich: uczennic/uczniów doświadczających przemocy, uczennic/uczniów stosujących przemoc,
a także świadków.
*bullying – rodzaj przemocy rówieśniczej o poważnych konsekwencjach dla osób doznających przemocy, będących osobami stosującymi przemoc oraz będących świadkami przemocy, w której silniejszy (fizycznie i/lub psychicznie) uczeń/uczennica wyrządza celowo i wielokrotnie krzywdę innemu uczniowi/uczennicy w obecności innych uczniów/uczennic.
Kod naszej szkoły to:
FAWUEQ
uczniowie i uczennice mogą za jego pomocą zalogować się do aplikacji mobilnej RESQL i uzyskać pomoc interwentów.
Zasady pracy interwentek/interwentów programu RESQL
- Wiadomości od uczennic/uczniów są odczytywane przez interwentki/interwentów do umówionej godziny.
- W przypadku wiadomości wysłanych w piątek, uczennica/uczeń otrzyma odpowiedź w kolejnym tygodniu.
- Autorka/autor zgłoszenia widzi w aplikacji, kto z zespołu interwenckiego odpisał na jego wiadomość. W sytuacji gdy uczeń/uczennica wolałby/wolałaby porozmawiać z innym interwentem/interwentką, może poprosić o przekierowanie swojej sprawy do innej osoby z zespołu interwenckiego.
- Uczeń/uczennica nie dostaje powiadomienia, że interwentka/interwent udzielił odpowiedzi. Wiadomość będzie widoczna dopiero po uruchomieniu aplikacji.
Interwentkami w naszej szkole są:
- Izabela Matuszak – psycholog
- Monika Mrówczyńska-Kryszak – pedagog
- Anna Sanocka – pedagog